20090301

*XyZz* KakiKu ke K.O

Oh..dem. Oh kebasnye kakiKu. Tiba2 je rasa kebas kaki kanan ni. Sambil direnggang-renggang, tiba2 aku teringat pasal sejarah kakiKu kanan. Bermula thn 2007 sewaktu naik motor time pukul 1.50pm..balik awal 10 mnt dr kelas (bkn ponteng tp cikgu takde), dgn bawak lajunye dan tiba2 emergency brek ats bonggol. Time tu tak ingat apa dah..sedar2 tgh terseret. Thanks to Allah sbb mengilhamkan aku utk angkat kepala time seret tu..kalau tak, dah berlubang kepala otak ni. Ke tak pakai helmet la ni..Nasib baik la tak bnyak kete n ada org tolong. Yg best nye ada p.cik ni kata "Cuba gerakkan kaki tu..Ha, kan boleh je..Terseliuh sket je". Fuh! Nasib baik terseliuh. Tapi still tak boleh berpijak dua kaki. Terima kasih kepada org yg menyebabkan aku excident krn hntar aku balik rumah. Sesampai kt rumah, dia dgn selambanya m'biarkan aku keluar dr kete dia smbl terlompat2 ke pintu rumah. Nasib baik ada k.ngah (cuti sem), selalunye takde org..Mntak tolong jiran hntr klinik, dah x-ray doc cakap ada satu tulang patah. Aiseh, kene msk hospital plak..Ummi Abi takde kt rumah..Terpaksa la tunggu..Smpai SMC pkl 5pm dan di x-ray skali lagi, doc ckp ada 2 tulang patah..kene letak wayar dlm tulang..Tiba2 dtg lg sorang doc n ckp tak payah letak wayar. Perghhh!! Ada wayar dlm kaki aku?? Tak nak rr..Then masuk wad pkul 7pm sbb kene urus insurance..Time bertongkat mmg seksa sadis habis. Kelas kat tingkat 3..Ni gara2 Datin tak ada rasa belas kasihan Ada ke patut tak bagi pindah kelas ke bawah. Thanks Begong sbb hntar aku balik naik 125 Z dia dgn lajunye. Bkn rempit eh!! Kat rumah plak, byk kali jatuh sbb tergelincir. Setelah beberapa bulan, simen pun dah buka..Re-check balik tulang kaki..Check pnya check, doc tu ckp sepatutnye kene letak wayar..Haish!! Ape2 je la doc..Benda dh lepas. Nak buat camne..3 bln tak main bola..gila gian..apa lagi, main je la..tempoh pantang 3 bln tu lama sgt..Masuk plak cerita time Futsal Econs..Feb2009. Ada plak mamat sorang ni tackle aku dgn begitu kasar sekali dlm kotak penalti. Perghh!! Sakit gila. Cuba tgk international nye futsal. Mana ada main rembat dr jauh, main tackle..sume skill. Refree plak kasi freekick jer..ade ke patut..Siot nye Dzariff. Walaupn kalah, org kata aku main lawa gila..skill habis..Dah beberapa hari kaki aku dh sihat. Smpai sekarang kakiKu O.K je :)

No comments:

Post a Comment